Projecten2019-05-16T08:22:12+00:00

Smart Health Cluster

Eind 2018 is Stichting Thuisleefgids gestart met het Smart Health Cluster, een innovatief project waarmee inzichten voor de markt van zorgtechnologie worden opgebouwd. Het project is aangevraagd door Stichting Thuisleefgids, en gaat leiden tot een Smart Health Cluster. Het project is tot stand gekomen vanuit een bijdrage vanuit het stimuleringsfonds van Metropool Regio Eindhoven. Er wordt samengewerkt met verschillende organisaties uit de regio op het gebied van zorg, innovatie, onderwijs en data intelligence en daarnaast nog enkele partners buiten de regio.

Onderdelen van het cluster:

Testlabs

Op meerdere plaatsen in het land worden testlocaties opgezet, waar producten van deelnemende MKB bedrijven beoordeeld worden door consumenten. Veel van deze testlabs worden opgericht in samenwerking met een onderwijs instelling. De studenten van de onderwijs instelling werken zo met innovatieve hulpmiddelen, en de fabrikant haalt nuttige feedback op over zijn geleverde dienst of product. Een win-win situatie dus!

Database

De opgehaalde reviews zijn zeer waardevol, deze worden opgeslagen in onze database. De database gaat inzichten verzamelen in consumentenbehoeften en –gedrag. Dit biedt de mogelijkheid om een beter profiel te maken van de klant voor een product, hulpmiddel of innovatie. In de toekomst kunnen consumenten dus makkelijker en eenvoudiger geholpen worden bij het kiezen van een hulpmiddel voor zijn zorgvraag!

Testlocaties
Soorten reviews
Deelnemende producten

Samenwerkingspartners

Doe mee met de testlabs!

Een testlab in jouw sociëteit of instantie? Of wil je als leverancier reviews ophalen over jouw product? Wij staan altijd open voor samenwerking!

Organisaties die aangesloten zijn bij stichting Thuisleefgids ontvangen periodiek en op aanvraag inzichten in consumentenbehoeften en –gedrag, gebaseerd op data intelligence. Bovendien worden zij periodiek op de hoogte gebracht van internationale ontwikkelingen op het gebied van producten en diensten en de kwaliteit en effectiviteit van deze producten en diensten vanuit het perspectief van gebruiker, professional en expert.